Додаткова економія електроенергії завдяки інверторам серії FR-E800
Інвертори серії FR-E800 виробництва Mitsubishi Electric оснащені низкою рішень для підвищення енергоефективності систем приводу. Одним із них є абсолютно унікальний вдосконалений режим оптимального керування збудженням (AOEC), який дозволяє заощадити до 20% енергії порівняно з традиційним режимом енергозбереження, який використовується в типовому частотному перетворювачі.
Як оптимальний контроль збудження допомагає економити енергію?
Втрати на збудження, також відомі як втрати в сердечнику або втрати в залізі, є типом втрати енергії, який виникає в електродвигунах через магнітні властивості матеріалів сердечника двигуна. Ці втрати пов'язані з магнітним потоком всередині двигуна і не залежать від навантаження двигуна. Їх можна розділити на два основних типи:
2. Втрати на гістерезис: втрати на гістерезис викликані зворотною намагніченістю в залізному сердечнику двигуна. Коли магнітне поле змінюється, магнітні домени в матеріалах сердечника постійно вирівнюються та переорієнтовуються, що призводить до розсіювання енергії. Втрати на гістерезис залежать від магнітних властивостей матеріалу сердечника і частоти магнітного поля.
3. Втрати на вихрові струми: Вихрові струми – це циркуляційні струми, викликані в матеріалі сердечника змінним магнітним полем. Ці струми протікають у замкнутих контурах і зустрічають опір, спричиняючи розсіювання потужності. Втрати на вихрові струми залежать від електропровідності матеріалу сердечника, його товщини і частоти магнітного поля.
І гістерезис, і втрати на вихрові струми сприяють втратам збудження електродвигуна. Ці втрати проявляються у вигляді тепла всередині двигуна та знижують його загальну ефективність. Однак варто зазначити, що втрати збудження зазвичай залишаються відносно постійними незалежно від навантаження чи швидкості двигуна. Тому при малих швидкостях і при малому навантаженні відношення втрат збудження до загальних втрат зростає. Загалом, незважаючи на те, що втрати збудження сприяють загальним втратам електродвигуна, вони зазвичай складають невелику частину порівняно з іншими втратами, такими як втрати міді та механічні втрати за номінальних умов, але в умовах недостатнього навантаження вони складають значний відсоток від загальної суми втрат.
Тут на допомогу приходить режим Optimum Excitation Control, який використовується в інверторах Mitsubishi Electric серій FR-E800 і FR-F800. Цей режим дозволяє приводу розумно ділити вектор струму, що подається на двигун, на дві складові - струм, відповідальний за збудження, і струм, відповідальний за підтримку крутного моменту. Хоча струм «крутного моменту» є значенням, яке не підлягає обговоренню, компонент, відповідальний за намагніченість, можна зменшити до безпечного рівня, що дозволить двигуну продовжувати працювати плавно.
І, нарешті, один висновок: інвертори, що працюють у системах, що керують вентилятором, і більшість насосів працюють з недостатнім навантаженням у більшості випадків. Якщо вентилятор працює на половині номінальної швидкості, він працює з приблизно 15% недовантаженням. Таким чином, вибравши FR-E800 і оптимально налаштувавши привід для керування насосом або вентилятором, ви можете розраховувати на середню економію близько 20% у більшості випадків порівняно з традиційним режимом керування, який використовується в цьому типі застосування.